27.2.-2.3. Olympiaviikko

Koulullamme järjestettiin 27.2.-2.3. Olympiaviikko. Olympiaviikkoa pohjustettiin luokissa eri tavoin mm. seuraamalla tarkasti suomalaisten menestymistä Torinon talviolympialaisissa. Koulumme oma olympiaviikko avattiin heti Torinon kisojen päätyttyä. Olympiaviikko on Suomen olympiakomitean ja opetushallituksen tukema teemaviikko.

Kisat avattiin koko koulun yhteisissä avajaisissa. Avajaisiin kuului mm. avajaismarssi luokittain (valtioittain), olympialipun ja -tulen saapuminen, urheilija- ja toimitsijavalat sekä kisojen avaaminen.

Avajaisten jälkeen 1.-4. luokkalaiset aloittivat kisailun ulkona. Lajeina mm. mäenlaksu, ampumahiihto ja tossupallo. 5.-6. luokkalaiset arvottiin sekaisin ryhmiin ja he aloittivat pajapäivän sisällä. Seuraavana päivän 5.-6. luokkalaiset jatkoivat sekaryhmissä kisailua ulkona. Lajeina olivat tarkkuuslaukaus, tunumiu-dunnumik,  joukkuepotkukelkkailu, curling ja mäenlasku.

Olympiaviikko huipentui päättäjäisiin. Kuvia teemaviikolta.

Olympiaviikon maskotti. Napsauttamalla kuvaa näet sen suurempana.

Näitä sivuja on päivitetty viimeksi 31.01.2007