15.10. Unicef-kävely Ylikylän koululla

Ylikylän koululla järjestettiin Unicef-kävely perjantaina 15.10.2010 ennen syyslomalle lähtöä.

Unicef-kävely on koulun yhteinen ulkoliikuntatapahtuma, jossa yhdistyvät liikunta, kansainvälisyys ja apu lapsilta lapsille. Oppilaat kävelivät tai juoksivat kilometrin pituista lenkkiä koulun lähellä Ylikylän historiallisissa maisemissa. Oppilas sai jokaiselta liikumaltaan kilometriltä tarran kamelipassiin. Sponsorina toimineet vanhemmat, tuttavat, yritykset ym. lahjoittivat haluamansa summan oppilaan suorituksista. Apua maailman lapsille kertyi liikuttujen kilometrien mukaan.

Unicef-kavelyllä tuetaan lasten hyvinvointia kaikkialla maailmassa. Koska kaikki maailman valtiot eivät pysty riittävän hyvin huolehtimaan lastensa perustarpeista, tarvitsevat nämä valtiot ulkopuolisten apua. Keräysvaroilla autetaan lapsia monin tavoin; tarjotaan mahdollisuus koulunkäyntiin, turvaan, terveyteen ja tasa-arvoon.

Kuvia

Näitä sivuja on päivitetty viimeksi 27.10.2010