Hanke

Osallistuminen

Osallistujat

Etusivulle

Voit osallistua keräykseen itsellesi sopivalla tavalla ja summalla. Lue lisää.

Tervetuloa

Satavuotisjuhliensa kunniaksi Lyseonpuiston lukio on käynnistänyt hankkeen koulun rakentamiseksi sisällissodan runtelemaan Kongon demokraattiseen tasavaltaan. Kunnianhimoisena tavoitteena on kerätä 30 000 euroa, josta kaksi kolmasosaa on jo kasassa. Hankkeen suojelijana toimii rouva Eeva Ahtisaari.

Koulu, jossa voidaan tarjota opetusta 650 lapselle, rakennetaan paikallisin voimin yhdessä Kirkon Ulkomaanavun kanssa. Koulu on monelle kongolaiselle ensimmäinen askel köyhyydestä irtautumiseksi sekä koko maalle harppaus kohti demokratiaa ja vakautta.

KOULUN RAKENTAMISVAIHEET
29.10.2009 tieto Kongon koulun rakentamispäätöksestä saatiin. Luterilainen maailmanliitto on mukana rakentamisessa. 21.1.2010 Kyläläiset ovat keränneet 150 USD:ia koulun tiilien valmistamiseen. Kyläläiset ovat korjanneet kolme tulevalle koululle johtavaa siltaa. Koulun nimi on Ecole Primaire Molende. Kyläläiset hankkivat paraikaa rakennusmateriaaleja. Koulun perustuksia aletaan pian tehdä. Koulu valmistunee toukokuussa 2010. Odottelemme kuvia rakentamisvaiheista.

Keräyslupa OKU 1932 A / ESLH 20.12.2006 / voimassa 1.1.2007 – 31.12.2008 koko Suomen alueella. Kampanjan tuotto käytetään 2008 – 2009 aikana koulun rakentamiseen Kongossa.